Czym charakteryzują się skuteczne kampanie AdWords

Internet posiada ogromny potencjał reklamowy. Jego umiejętne wykorzystanie daje możliwość skutecznego i względnie taniego reklamowania swoich usług i towarów. Od kilku lat najpowszechniejszym sposobem marketingu reklamowego jest system AdWords. Stworzone przez markę Google narzędzie do tworzenia i publikowania linków sponsorowanych przypadło do gustu zarówno laikom w dziedzinie marketingu, jak i specjalistom od reklamy. Aby jednak AdWords mógł przynieść oczekiwane efekty, konieczne jest poznanie głównych zasad działania systemu.

Link sponsorowany – czyli co?

W dużym uproszczeniu można stwierdzić, że poruszanie się po Internecie możliwe jest dzięki sieci odnośników nazywanych linkami. Twórcy AdWords postanowili to wykorzystać, oddając swoim klientom do dyspozycji system, który będzie umożliwiał stworzenie krótkiej, ale treściwej reklamy, w której umieszczany jest link do strony produktu czy usług. Głównym założeniem AdWords jest płacenie wyłącznie za kliknięcia w reklamę, nie za samo jej wyświetlanie. To klient AdWords decyduje o tym, gdzie będzie wyświetlana jego reklama. Linki wyświetlane są według ustalonych słów kluczowych, które muszą być wpisane w wyszukiwarkę Google, by link został wyświetlony. W ramach Google AdSense Google oferuje również możliwość wyświetlania linków sponsorowanych w witrynach. Wówczas w panelu zarządzającym kampanią należy określić jakiego rodzaju witryny nas interesują. Najczęściej są to strony zbliżone tematyką do przedmiotu reklamy.

Jak rozplanować skuteczną kampanię AdWords

Google opracowało dokładny algorytm, który decyduje o kolejności i sposobie wyświetlania linków sponsorowanych w ramach kampanii AdWords. Planując kampanię należy wziąć pod uwagę dwa kluczowe kryteria – jakość reklamy oraz wysokość maksymalnej stawki CPC. Dobry plan marketingowy uwzględnia kampanię AdWords. Na jakość reklamy wpływa nie tylko treść reklamy, ale także jej umiejscowienie w konkretnych witrynach, właściwy dobór słów kluczowych oraz forma reklamy. Warto więc bardzo przemyślanie dokonywać tego rodzaju wyborów. Google udostępnia listę najczęściej wykorzystywanych słów kluczowych, wraz z ich skutecznością. Warto korzystać również z generatora słów kluczowych i podpowiedzi witryn.

Wysokość CPC – czyli stawka maksymalna, jaką klient godzi się zapłacić za pojedyncze kliknięcie w reklamę AdWords zależna jest oczywiście od budżetu jakim dysponujemy. Warto ograniczyć się do mniejszej ilość linków, proponując tym samym wyższe CPC. Dzięki temu Google wyżej wypozycjonuje nasze linki, co będzie się przekładało na wyższą skuteczność reklamy.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button