Reklama w smartfonach

Na podstawie danych z przeprowadzonych badań w ostatnich latach wydatki na świecie na reklamę mobilną osiągają rekordowe wysokości. W 2016 roku mają osiągnąć wartość ponad 100 mld zł. Dlaczego firmy decydują się na tak duże nakłady na reklamę pojawiającą się w smartfonach? Czy już nie wystarcza reklama na stronach internetowych? Powód jest oczywisty. Coraz więcej ludzi korzysta ze smartfonów i tabletów.

Zdecydowanie więcej czasu przeglądamy różne strony, korzystamy z aplikacji na smartfonach, niż na laptopie, czy komputerze stacjonarnym. W obecnej rzeczywistości większość ludzi bez smarfona czuje się jak bez ręki i niezliczoną ilość razy w ciągu dnia dotykamy ekranu w poszukiwaniu nowych informacji. Coraz większe grono użytkowników urządzeń mobilnych deklaruje, że robi zakupy korzystając ze smartfona, a korzystanie za ich pomocą z portali społecznościowych jest już standardem. Dlatego reklama mobilna stała się tak ważnym elementem marketingowym. Dodatkowo wpływ na tak dużą ich popularność ma coraz łatwiejszy sposób obsługi. Dla przykładu, szukając firmy pozycjonującej strony internetowe, wystarczy kliknąć jeden przycisk i powiedzieć „pozycjonowanie Rzeszów” aby znaleźć interesujące nas firmy.

Najłatwiej dostrzegalna reklama mobilna dla użytkowników jest na stronach inetrnetowych, w aplikacjach i w wyszukiwarce i to tam firmy powinny lokować swoje propozycje. Z badań wynika że aż 80% użytkowników smatfonów zwraca uwagę na reklamy na nim się pojawiające. Kolejnym ważnym aspektem który przekonuje firmy do reklam mobilnych jest, fakt, że obecnie smartfony i tablety dostarczają bardzo wiele wiarygodnych informacji o klientach. Dane wygenerowane przez smartfony pozwalają lepiej poznać ich użytkowników i zrozumieć ich tok postępowania w sieci. Krótko mówiąc za pomocą smartfonów firmy uzyskują szereg przydatnych informacji o klientach. Dla użytkownika także jest to pewna korzyść, gdyż będzie dostawał bardziej spersonalizowane reklamy. Przewiduje się, że w ciągu kilku przyszłych lat reklama mobilna stanie się głównym obszarem jeśli chodzi o reklamę digitalową. Dlatego firmy, a szczególnie więksi gracze na rynku, nie mogą z niej zrezygnować, a wręcz przeciwnie. Są oni zmuszeni przez rynek, aby dokładnie przemyśleć swoje działania w tym obszarze, aby jak najlepiej potrafić wykorzystać możliwości jakie niesie reklama mobilna.

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button