Złe posunięcia w influencer marketingu prowadzą do kryzysu

Influencer marketing forma promocji i reklamy w planie marketingowymInfluencer marketing forma promocji i reklamy w planie marketingowym

Influencer marketing jest obecnie coraz popularniejszy. To jedna z form promocji z pomocą popularnych w mediach społecznościowych i blogach osób mających spore grono fanów. Za ich pośrednictwem możemy dotrzeć do szerokiej gamy klientów i zaproponować im swoją ofertę. Jednak tylko dobrze zaplanowany i prowadzony influencer marketing jest w stanie przynieść oczekiwane efekty i dobry plan marketingowy to uwzględnia. Czego się wystrzegać, aby nie doprowadzić do kryzysu?

W związku z bardzo popularną metodą promocji z użyciem influencerów, wiele agencji i firm, które przystępują do tego zadania, ma problemy z jego wykonaniem. Nieodpowiednio zrealizowany influencer marketing może doprowadzić nawet do poważnego kryzysu kształtowanej marki, która zacznie być zupełnie inaczej postrzegana przez konsumentów. Aby ustrzec się przed taką sytuacją, przedstawiamy najczęstsze przyczyny kryzysów.

Bezprawne użycie wizerunku influencera

Użycie wizerunku innej osoby bez jej zgody nie jest tylko działaniem w złym smaku, ale również może doprowadzić nas do sądu. Dlatego influencer marketing powinien być prowadzony tylko i wyłącznie we współpracy z danym influencerem oraz za jego zgodą.

Błędy w komunikacji z influencerem

To kolejny często popełniany błąd, który jednocześnie jest dość szerokim pojęciem. Niejasne rozliczenie, niedopowiedzenia, nieporozumienia w stosunku do oczekiwań, traktowanie influencera jak słup ogłoszeniowy – to tylko kilka przykładów. Współpraca w ramach influencer marketingu powinna być tak zaplanowana, aby była korzystna dla każdej ze stron.

Ingerowanie w opinię influencera

Podobnie jak inne osoby, także influencer ma swoje zdanie i naciskanie na to, aby przekazał swoim fanom określony przekaz, jest nietaktownym rozwiązaniem. W tej odmianie marketingu liczy się autentyczność – w przeciwnym przypadku osiągniemy przeciwny efekt.

Brak oznaczenia materiału sponsorowanego

To również popularny błąd, który często jest łatwy w wyłapaniu. Tym sposobem tracą zarówno sama firma zlecająca działania marketingowe, jak i influencer, którego fani na pewno nie będą zadowoleni z takiej kryptoreklamy.

Więcej informacji o influencer marketingu znajdziesz na stronie adnext.pl. To tutaj czekają na ciebie najświeższe informacje marketingowe. Sprawdź adnext.pl już teraz!

Materiał powstał dzięki adnext.pl

Plan Marketingowy dla Małej Firmy
Call Now Button